De petits, tots hem patit classes avorrides, que semblaven interminables. Això té una solució que es la ludificació a les classes.

Dinàmiques a les classes

Les classes tenen 3 fases:

  • L’explicació de la teoria.
  • La realització dels exercicis.
  • La correcció dels exercicis i l’examen.

Aquest mètode ens pot resultar molt avorrit igual que desmotivant, ja que no concebem gaire bé les tasques fora de l’escola, se’ns acumula la feina i moltes persones fracassen en l’àmbit acadèmic.

A Noruega per exemple el model educatiu, no permet que els nens es portin tasques a casa, els hi ensenyen a acabar les tasques a la classe, perquè son classes més lúdiques.

Què es la ludificació a les classes?

La ludificació de les classes és un mètode d’ensenyament que pretén aconseguir que, els nens aprenguin amb la base dels jocs o videojocs. Es busca posar reptes de jocs als nens amb el fi de que absorbeixin millor la informació. A les classes d’història per exemple, es busca dinamitzar-les amb jocs per veure qui ha guanyat o ha perdut, es realitza la història tal  com es va reproduir i es fa un roll-play.

Es crea un avatar pel nombre del joc i es continua creant-hi un per a tots els membres dela classe. L’estructura consisteix en introduir una temàtica sobre la qual es vulgui ensenyar i s’assigna una missió a cadascú dels participants.

Aquestes dinàmiques afecten positivament al:

  • Conductivisme, és a dir, a la conducta de les persones.
  • Cognitivisme.
  • La memòria constructivista que vol dir tenir uns coneixements previs abans de començar a aprendre alguna cosa nova.
  • La teoria conectivista, que estudia la capacitat d’aprenentatge quan es treballa en grup.

Aquest mètode d’aprenentatge ha sigut desenvolupat per Daniel Pink, un periodista americà, amb el llibre Drive, que ens assegura que la motivació es extremadament intrínseca.

També us recomanem: El Mètode Waldorf

No us oblideu de seguir-nos al  Facebook  i a l’Instagram  i explicar-nos la vostra experiència!