L’educació està canviant, tots ho hem notat. Les noves tècniques educatives, els nous mètodes d’ensenyament, l’augment de l’educació a distància o en línia i les noves escoles que es creen, estan convertint el sector educatiu en un sector molt competitiu. Si bé és cert que els col·legis públics tenen menys dificultats per cobrir les seves places, els concertats i privats necessiten captar alumnes i han de fer-ho a través de conceptes relacionats amb el prestigi, per exemple.

També s’aplica això a les acadèmies, clubs esportius, centres de dansa, escoles d’idiomes… la competitivitat ha crescut i això implica actualitzar-se, adaptar-se i aplicar el màrqueting com a tècnica de promoció.

 

El procés de captació d’alumnes per un centre educatiu

 

 

La captació d’alumnes és un procés llarg que ha de començar molt abans que el termini d’inscripcions.

  • PLANIFICACIÓ: ja des d’inicis de setembre és important anar preparant l’estratègia de màrqueting i, tenir les diferents accions que portaràs a terme cada mes per estar ben posicionat quan arribi el moment.
  • COMUNITAT: una escola és un motor d’activitat social. Els alumnes amb les seves famílies són membres de la comunitat, on els comentaris que facin influeixen en les percepcions dels altres membres de la comunitat. És per això, que la primera tasca d’una escola és crear canals actius de comunicació amb les famílies i els alumnes.
  • MARCAR OBJECTIUS: l’objectiu d’un col·legi ha de ser tenir una bona reputació pel que fa als resultats obtinguts en proves que siguin iguals per a tothom. En aquest sentit, tan important com el rendiment acadèmic dels alumnes és el rendiment esportiu i la participació en activitats del barri.
  • EINES CORRECTES: També és molt important comptar amb una Intranet, amb eines de creació de continguts en les que puguin participar alumnes i famílies.
  • LA COMPETÈNCIA: la competència en tots els sectors i indústries ha persuadit als propietaris de negocis a pensar profundament a donar més del 100% per mantenir-se en la competència i retenir els clients existents. L’àmbit de l’educació no és una excepció.
  • FACTORS INFLUENTS: quan es tracta d’atreure més alumnes, influeixen diversos factors, com l’ambient educatiu, la infraestructura, el prestigi, la proximitat, els esdeveniments, les recomanacions i la forma de fer màrqueting, tant màrqueting digital com fora de línia; això sense deixar d’esmentar als competidors i clar, les interaccions amb l’alumne o els pares, que també tenen un paper important. Els exalumnes, professors, personal i l’ús de les eines de comunicació també són factors d’influència.

No són pocs els engranatges que engeguen la maquinària de la matrícula escolar. És veritat que hi ha alguns que no podem controlar però hi ha molts altres que sí.

En qualsevol cas, s’ha de comptar amb un Marketing Mix amb accions d’Inbound Marketing, màrqueting en línia i màrqueting offline.

Si vols saber com captar alumnes per a una escola o centre educatiu descarrega’t el nostre ebook!

 

 

També us recomanem: 6 Lectures en anglès pels vostres fills

No us oblideu de seguir-nos al  Facebook  i a l’Instagram  i explicar-nos la vostra experiència!